Skip to main content
Til toppen

Spørsmål og svar

Her finner du de vanligste stilte spørsmålene til oss med svar.

Får du allikevel ikke svar på det du lurer på kan du ta kontakt med oss på epost eller telefon!

Alle er velkomne til å handle hos oss enten om du er en privatkunde eller bedriftskunde. Du velger om du er privatkunde eller bedriftskunde ved registrering. Husk at organisasjonsnummeret må fylles inn ved opprettelse av kundeforhold.

Hos oss må man være registrert og ha en kundekonto hos oss for å få handlet. Dette gjelder både som privatperson og bedriftskunder.

Vi jobber hardt for at kjøpsopplevelsen skal være så enkel og god som mulig for våre kunder. Vi har laget en servicekatalog der man enkelt kan legge inn motoren man ønsker deler til og få frem service- og slitedeler man normalt bytter over tid. Vi har også delekataloger tilgjengelig hvis man skal overhale/ reparere motorer.

Les mer om dette her: https://www.ravnsgarage.no/hvordan-handle

Du kan kansellere en ordre ved å sende en epost til oss på post@ravnsgarage.no

Hvis du er privatperson vil vi samtidig annullere betalingen som ble gjort ved bestilling.

Hvis du er privatperson, kan man dessverre ikke legge til ekstra varer på en allerede gjennomført ordre. Da må hele ordren kanselleres og legge inn varene på nytt.

Hvis du er bedriftskunde og er fakturakunde hos oss, er det ikke noe problem å legge til varer på eksisterende ordre.

Som privatkunde betaler man når man fullfører ordren. Vi samarbeider med Svea om vår betalingsløsning. Svea Checkout er en gjennomført og sikker betalingsløsning som tilbyr en smidig betalingsopplevelse med betalingsvalgene man ønsker.

Du kan betale med kort, vipps eller faktura. For å få opp faktura-alternativet må man legge inn sitt personnummer.

Er du er bedriftskunde mottar du faktura direkte fra oss, fortrinnsvis på EHF.

Hvis bedriften ikke passerer kredittsjekken, vil Svea Chekout være betalingsalternativet. Oppgi organisasjonsnummer ved utsjekk hvis det er ønskelig å få faktura fra dem.

Man mottar en ordrebekreftelse etter at ordren har gått igjennom.
Sjekk søppelposten hvis du ikke mottar ordrebekreftelsen innen kort tid.

Er du fortsatt usikker, ta kontakt med oss

Sjekk søppelpost/ spam-filter om den kan ha havnet der.

Se samtidig at du har skrevet riktig mailadresse. Alle gjennomføre ordre ligger under «Mine Sider»

Vi sender mange varer i hele vårt langstrakte land og vi er opptatt av at varene blir levert som forventet. Vi samarbeider derfor med Posten/ Bring som leverer overalt i hele landet, fra tettbygde byområder til de mest avsidesliggende delene av Norge. Dette gjør dem til en pålitelig leverandør for både privatpersoner og bedrifter.

Varer til privatpersoner leveres foreløpig som pakke til hentested mens man som bedriftskunde kan velge mellom bedriftspakke, ekspress, pakke i postkasse

Les mer om det her: https://www.ravnsgarage.no/frakt-og-levering?parent=30037

Ja, det er mulig å hente varer hos oss i Båstad. Ved bestilling av varer velger man «Hente hos Ravns Garage». Du vil motta en SMS når varene er klar for henting.

Når ordren er pakket på vårt lager og sendt ut, vil du motta en automatisk generert epost fra oss med et sendingsnummer som du kan spore hos Posten. Du mottar også SMS/ e-post når pakken er underveis og en hentekode når den er klar til utlevering på ønsket hentested. Har du Posten-appen og oppgir telefonnummeret som er knyttet til den appen, vil pakken legge seg der.

Har man sendt tilbake varer vi man få refundert pengene på det kortet man gjennomførte handelen med. Dette gjelder også ved man har betalt med vipps.

Har man valgt faktura vil det komme en kreditnota og oppdatert faktura fra Svea.

Lenker
Min side