Skip to main content
Til toppen

Hvordan handle

Her kan du lese og få hjelp til hvordan man handler oss oss.

Er det noe som er vanskelig eller ikke fungerer som det bør, ta gjerne kontakt med oss på post@ravnsgarage.no

Hos oss handler du enkelt og sikkert. Ønsker du å handle i vår nettbutikk må du være registrert. Logg inn med brukernavn og passord under «Logg inn». Som registret kunde får du tilgang til «Min side» hvor du får full oversikt over ordrehistorikk. Du kan også lagre handlevognen som en handleliste til senere bruk, og merke produkter som dine favoritter. Disse kan enkelt legges i din handlevogn senere. Dersom det er første gang du skal handle hos oss, velger du «Registrer deg». Ved registrering som bedriftskunde, vil vi til opplysning foreta en kredittsjekk for å se om bedriften kan bli fakturakunde. Husk å registrere faktura- og leveringsadresse hver for seg dersom dette er forskjellig. Hvis dere som bedrift ønsker flere brukere, hjelper vi dere gjerne med det! Send oss en mail på nettbutikk@ravnsgarage.no
For å finne frem til ønskede produkter, har du 4 muligheter: • Service og slitedeler: Her har vi lagt ut service og slitedeler som passer de enkelte motorene og som er normalt å bytte over tid. Her legger man enkelt inn spesifikasjonene på sin motor for å komme frem til riktig utvalg og deretter hvilken kategori. Resultatet viser deler innenfor kategorien som passer på din motor. • Delekataloger: I delekatalogene legger man inn hvilken type motor man har og kommer frem til snittegninger over de ulike områdene på motoren. Under følger alle delene som hører til på bildet og som man enkelt legger i handlekurven • Produkter/ produsenter: Her kan man finne produkter ut fra produktkategorier og produsenter, for eksempel olje, tennplugger etc. • Søk Her kan man søke i hele vårt delekartotek. Hvis du har delenummeret på varen du skal ha, skriver du inn dette i søkefeltet. Mer om dette finner du ved i klikke på spørsmålstegnet ved siden av søkefeltet Vi gjør oppmerksom på at de originale delenumrene ikke vil vises på varen, men vårt delenummer. Til hvert produkt finner du en "Legg i handlevogn" knapp. Når du trykker på denne knappen legges produktet i din handlekurv og man ser en grønn rute komme opp med hvilket produkt du puttet i handlevognen. På hver enkelt vare opplyses det også om lagerantall hos oss eller estimert leveringstid inn til oss.. Det finnes også produktbeskrivelse og informasjon om produsenten Hvis varen har alternative varer, vises dette med teksten «(Alternative varer) bak delenummeret i produktlisten og under varen når man har klikket seg inn på den. Dette kan være til hjelp hvis vi ikke har den opprinnelige varen på lager eller den er utgått. Disse delene er like, men lages av en annen produsent. De kan også være del av et større eller mindre sett med deler. Under hvert produkt kan man også finne tilbehør relatert til det produktet du har søkt opp.
Du vil enhver tid se innholdet i din handlekurv ved å klikke på handlevogn-ikonet, øverst til høyre på siden. Fra din handlekurv kan du enkelt endre antall i din bestilling før du går videre til betaling. Sjekk at antall varer, pris og sluttsum stemmer. Hvis du ønsker du å legge til flere produkter i din handlekurv, velger du «Fortsett å handle»
Når du har funnet de produktene du skal ha, velger du «Til betaling» i handlevognen. Vi samarbeider med Nets og kjører alle transaksjonene gjennom Easy betalingsløsning for privatkunder. Løsningen ivaretar alle sikkerhetskrav til de internasjonale betalingsnettverkene. Du kan betale med Visa/MasterCard, VIPPS eller faktura fra Afterpay. Fakturaen vil da komme fra dem til din oppgitte mailadresse. Bedriftskunder med kreditt vil få faktura fra oss som betalingsmetode og frakt vil bli lagt på når ordren ekspederes hos oss. Når man gjennomfører et kjøp hos oss, aksepterer du samtidig betingelsene til vår nettbutikk, les mer om de her Når betalingen er gjennomført og godkjent vil du motta en kvittering på din skjerm at din ordre er godkjent.
Varer som er på lager hos oss, sendes normalt ut samme dag hvis bestillingen er lagt inn før kl. 1300. I høysesong og på travle dager kan dette avvike, men vi gjør hele tiden vårt ypperste for å få sendt av gårde varer så fort som mulig:) Deler som ikke er på lager hos oss, og må bestilles inn fra leverandør, vil ha en estimert leveringstid inn til oss angitt. Leveringstiden vil variere fra de forskjellige leverandørene. I noen tilfeller vil man kunne oppleve lengre leveringstid pga. restordre og forsinkelse i produksjon etc. Restordreinformasjon sendes da ut på e-post fortløpende. Hvis du ønsker ordren din dellevert, gir du beskjed om dette ved å svare på utsendt e-post om restordre.
Vi sender alle våre pakker med Posten. Til privatkunder tilbyr vi Pakke til hentested eller du kan velge å hente i vår butikk. Prisen på frakt avhenger av ordresummen og hvor i landet du bor. Fraktprisen vil bli oppgitt øverst i utsjekk etter at du har lagt inn informasjon om leveringsadresse etc under. Til bedriftskunder tilbyr vi Pakke til bedrift, Ekspress over natt og brevforsendelse. Frakt vil bli lagt til i ettertid under pakking av varene.
Når ordren er plassert, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post som viser varer som er bestilt, betalingsmetode etc. Du kan også finne igjen ordren din under «Mine Sider» Når ordren er ferdig ekspedert hos oss, vil du motta en epost med beskjed om at pakken er på vei til deg, sammen med et sporingsnummer.
Min side